Dag 3 / 6 november

Vandaag begonnen we de dag weer rustig. We zijn allemaal telkens mooi optijd wakker dus we nemen de dag mee. Voor wie mij kent, weet dat ik dat normaal gesproken niet ben! 😂 Allemaal hebben we even ons eigen ding gedaan. Marcel is nog even gaan hardlopen, ik ben bij het zwembad in de zon gaan liggen met een boek en m’n ouders hebben beide met de tablet zich vermaakt. 

Later op de ochtend zijn mijn ouders en ik nog even naar de Aldi geweest en ik heb ons hiernaartoe gereden. Ik had nog niet eerder in Amerika gereden en wilde dit toch wel eens proberen. Spoiler, ik vind het rijden in Nederland fijner en een benzine automaat rijdt echt compleet anders dan een elektrische automaat. Laten we het zo zeggen, ik heb de motor goed laten horen.. 😂 Ondanks de opstartproblemen heb ik ons veilig bij de Aldi gebracht. Bijzonder dat de winkel er overal bijna hetzelfde uitziet alleen de producten zijn anders. Compleet tot het tempo van de caissière met het gooien van de producten voorbij de scanner aan toe. We hebben hier nog wat inkopen gedaan en qua prijzen merk je echt verschil met bijvoorbeeld de Walmart of Target. Het is een stuk goedkoper. 

Toen we weer thuis waren zijn we snel gaan eten. Eenmaal klaar met eten zijn we weer de auto ingestapt om richting de outlet shops te gaan. Hier slagen we bijna altijd wel. Vandaag zijn vooral Marcel en ik geslaagd, maar zelfs mijn moeder heeft nog wat gekocht! Ook konden we de Bath & Body Works niet overslaan natuurlijk. Het was inmiddels iets van 27 graden en in de zon was het behoorlijk heet, gelukkig heb je op veel plekken schaduw doordat het half overdekt is. Maar het was vooral fijn om winkels in te stappen waar de airco altijd goed draait. Tsja dan moet je maar wat vaker een winkel in. We zijn nu vooral geslaagd bij de Adidas, Nike, Puma, Old Navu en de Bath and Body works. De hoeveelheid tassen is dan altijd zo confronterend.. 😂

Rond een uur of 4 waren we wel klaar en gingen we richting de Buffalo Wild Wings voor avondeten want voor vanavond stond de basketbal wedstrijd op het programma. De Buffalo Wild Wings is een soort sportsbar met ongeveer 30 tv’s met allemaal verschillende soort zenders erop. Zoals de naam al doet vermoeden zijn ze vooral bekend om hun chicken wings. Gelukkig voor mij hebben ze ook de boneless variant, ik hou namelijk echt niet van botjes in m’n eten. Marcel ging wel voor de originele variant. Ook mijn vader koos voor boneless en mijn moeder ging voor een chicken sandwich (wij zouden het een burger noemen, maar hier wordt het een sandwich genoemd als er kip op zit). Ook dit heeft weer goed gesmaakt! We hadden als voorgerecht ook nog onion rings gedeeld met zijn vieren, ook erg lekker!







Toen was het tijd om richting het stadion te gaan waar de basketbalwedstrijd plaatsvond, het Amway Center in Orlando. Was op ongeveer 20 minuten rijden, dus viel mee! Eenmaal daar aangekomen begon het drukker te worden, en waren veel wegen die naar de ingang van de garage leidden afgesloten zodat er een route overbleef. Al met al ging het alsnog vrij vlot. Auto geparkeerd en richting het stadion gelopen. Hier mocht de tas niet mee naar binnen, we hadden het opgezocht maar blijkbaar ging de Google search niet helemaal goed en was mijn tas alsnog te groot. Deze moest je in een locker doen of terug naar de auto brengen. Mijn tas was ineens 13 dollar duurder maar goed, mag de pret niet drukken. Toen in de rij aangesloten en we waren zo binnen. We moesten naar het hoogste niveau in het stadion, naar vak 232. Was aan de andere kant van de ingang dus een stukje lopen. We hadden wel mooie plekken en konden alles goed zien. De Orlando magic speelde tegen de Dallas Mavericks. Tijdens zo’n wedstrijd doen ze ook altijd veel aan entertainment. Er is altijd wel wat te zien. Basketbal is gelukkig ook niet zo moeilijk te begrijpen dus voordat ik het wist had ik het spelletje al door en dat maakt het een stuk leuker! Er werd ook van twee kanten informatie ingefluisterd door mijn broer en mijn vader dus dat scheelde ook. Uiteindelijk heeft de thuisploeg verloren met 102 tegen 117, ze stonden in de eerste twee kwarten voor maar daarna gaven ze het behoorlijk weg. Sfeer was er niet minder om gelukkig! ;)








Het was een latertje en we waren uiteindelijk half elf weer thuis. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Reisdag // 3 november

Dag 2 / 5 november

Dag 4 / 7 november