Dag 1 // 4 november

Vanmorgen begon de dag voor mij behoorlijk vroeg, vanaf 6 uur was ik al wakker. Er hangt een tv in elke slaapkamer dus ik heb vanuit bed tv gekeken een poosje, boek gelezen en ben toen uiteindelijk aan de blog begonnen. Die had ik de avond ervoor niet meer geschreven, waren gisteren te moe. 

Voor vandaag hadden we nog niet echt een plan dus tijdens het ontbijt een plan met zijn vieren gemaakt. Voor vandaag gingen we het rustig aan doen en naar de Target, Bath and body Works (er was nu een hele goede aanbieding dus dat konden we natuurlijk niet weerstaan), Dicks Sporting goods, Ross’ dress for less en Dollar Tree. We zijn begonnen bij Dicks, hier heeft Marcel wat spullen gekocht voor het trainen voor zwemmen tijdens de Ironman 70.3 in Luxemburg volgend jaar. De Dicks is ook echt een gigantische winkel, zoals het meeste hier.. 😉 




Toen doorgegaan naar de Ross’, hier heb ik twee nieuwe crossbody tasjes gekocht. Hierna was het tijd voor de Bath and Body Works, zoals vanouds was dit weer een succes. De aanbieding was voor wallflowers (plug in luchtverfrissers navullingen), in plaats van bijna 8 dollar nu voor $2,75. We hebben dus even wat ingeslagen. ;) Ook nog wat bodylotion, een Body mist, handzeep en hand sanitizer. Met goed gevulde tassen verlieten we de winkel dan ook weer. Bij de Dollar Tree hebben we ook nog wat aankopen gedaan, de cold and flu medicatie (NyQuill en DayQuill variant) is hier een stuk goedkoper dan bij bijvoorbeeld de Target. Ook hebben we sticks met een soort poeder ranja voor in water hier gehaald, ook dit is hier een stuk goedkoper dan bij de gewone supermarkt. We kwamen dus ook hier weer met een goed gevulde tas vandaan. 


Inmiddels was het 12 uur geweest en zijn we voor een sandwich naar Chick Fil A geweest. Dit smaakte goed! De kip is hier altijd erg goed, weten we nog van vorige vakanties in de VS. 


Toen het eten op was zijn we met de auto naar de Target gereden. We hadden gisteren maar een paar boodschappen gedaan om in ieder geval ontbijt te hebben vanochtend dus we moesten nog wat meer eten kopen. In de Target kun je je uren vermaken als je alle gangpaden af gaat. Bij binnenkomst zag ik gelijk iets wat mijn interesse had. Ik ben al tijden opzoeken naar een pantalon en nergens kon ik eentje vinden die ik leuk vond of mooi vond staan. Nu liep ik vrijwel gelijk tegen eentje aan. Dus gelijk de paskamers in gegaan en die is met mij mee naar huis gegaan. Blij mee! Toen verder door de Target gelopen, we kwamen bij de elektronica afdeling langs en mijn moeder wilde graag een fitbit kopen en die waren hier in de aanbieding, dus ook deze is mee naar huis gegaan, mijn vader zag nog een Amazon Echo hier staan maar niet meer op voorraad. Deze hebben we later via internet besteld en kan morgen afgehaald worden bij een andere Target waar ze nog wel op voorraad waren. Toen kwamen we uiteindelijk bij het eten uit en je verbaasd je elke keer weer over het aantal opties dat ze hier hebben. Je hebt zoveel verschillende soorten cornflakes, snoep, koekjes etc. Chips is hier wel een stuk duurder, je betaalt zo $5 voor een zak chips. Er zijn nog wat dingen in de kar terechtgekomen en toen zijn we weer richting de kassa’s gelopen. Afgerekend en in de auto terug naar het huis. Het was inmiddels bijna 14:00. 


Bij het huis aangekomen zijn we buiten gaan zitten. We hebben ons vermaakt met tablet, boeken en Marcel heeft nog even gezwommen, gelijk zijn nieuwe aankoop uitgetest. Voor we het wisten was het alweer 17:30. Voor vanavond hadden we gekozen om te gaan eten bij Outback Steakhouse. Hier hebben ze de Bloomin Onion, dit hebben we eerder gehad en we hadden wel weer zin om dit nog eens te gaan eten! Dus zo gezegd zo gedaan. Het was een half uurtje rijden naar het restaurant en toen we daar aankwamen zagen we dat er gelukkig nog niet een rij stond en we konden dus gelijk naar binnen en konden aan tafel plaats nemen. Gelijk werd de drink bestelling opgenomen en kwam er brood op tafel te staan. Als appetizer hadden we dus de Bloomin’ Onion en die kwam ook al vrij vlot op tafel te staan. Ondertussen hadden we ook onze bestelling voor het hoofdgerecht klaar dus die werd ook opgenomen en voor we het wisten hadden we onze sides al voor onze neus staan. Ze zijn hier vaak qua tempo erg hoog, voornamelijk omdat ze natuurlijk behoorlijk afhankelijk zijn van de tips die ze ontvangen dus hoe meer gasten ze op een avond hebben, hoe meer geld ze kunnen verdienen. Ook de hoofdgerechten kwamen vrij vlot. Marcel had de Sirloin steak met baked potato, mijn moeder had de Alice Springs Chicken en mijn vader en ik hadden de Bloomin’ fried chicken. Qua smaak was het alle drie weer erg goed! Ik kreeg het alleen niet helemaal op, dus ik heb mijn laatste eten in een doggybag mee naar huis genomen. Toen we ons eten op hadden kwam de serveerder nog vragen of we een toetje wilden, nou dat antwoord kwam heel snel, nee! We zaten allemaal goed vol haha. 






Eenmaal terug aangekomen bij het huis hebben we nog even tv gekeken en op de tablet en Marcel en heit hebben als toetje nog wat ijs gehad. Ik had mijn laatste stuk kip nog, dus dat heb ik opgegeten en toen was het alweer tijd om naar bed te gaan. De wintertijd gaat hier dit weekend pas in, dus we hebben een uur extra om te slapen vannacht! Voor morgen staat St. Augustine op het programma, dit is het oudste stadje van de VS.

Tot morgen!

Hieronder nog wat foto’s van onderweg. Je komt de meest schreeuwerige gebouwen tegen waar souvenirshops in zitten. Ook wordt er op dit moment bijna overal gebouwd, gigantische woonwijken worden zo uit de grond gestampt. Bizar om te bedenken hoeveel er nog gebouwd wordt,





Reacties

Populaire posts van deze blog

Reisdag // 3 november

Dag 2 / 5 november

Dag 4 / 7 november