Reisdag // 3 november

Vanochtend ging om kwart over 6 de wekker, om 7 uur vertrokken we met de auto richting Schiphol. We hadden de koffers grotendeels gisteren al ingepakt en hoefden alleen de laatste spulletjes nog toe te voegen. Alle koffers zaten mooi onder het gewicht zodat we nog genoeg mee terug kunnen nemen. ;)

De autorit naar Schiphol verliep zonder problemen, konden overal doorrijden. En we kwamen rond 9 uur aan bij de parkeergarage van lang parkeren. Auto geparkeerd, koffers uit de auto gehaald, de foto gemaakt van rij nummer en welk plaatje bij de verdieping hoorde en op naar de pendelbus die ons naar Schiphol plaza bracht.

Toen we de parkeergarage inreden hoorden we op de radio dat er een storing op Schiphol was bij het inchecken en bagage afleveren. Na even te google’en kwamen we erachter dat dat in vertrekhal 3 was en gelukkig moesten wij via vertrekhal 2. We hadden er dus geen problemen van, we hadden online al ingecheckt dus we moesten alleen nog de koffers afleveren. Dit ging ook vrij vlot. We werden wel even van elkaar gescheiden omdat de een wat sneller kon/ging dan de ander maar we hadden elkaar snel weer terug gevonden. 😜

Toen op naar de security, stond aangegeven dat dit zo’n 15 á 20 minuten ging duren, maar ging toch ook vrij vlot. Alleen de tas van mijn vader moest even wat grondiger onderzocht worden, die had een telefoon houder voor in de auto mee en daar zat nog een gedeelte metaal aan wat aansloeg op de monitor. Maar ook dit was snel opgelost. Toen moesten we nog via de paspoortcontrole, dit was even zoeken. We stonden in de rij en toen kwam er een Schiphol medewerker en die gaf aan dat die paspoortcontrole vol was en dat we naar een andere konden gaan, we moesten haar volgen en toen gaf ze aanwijzingen. Ze zei dat we twee keer links moesten, maar toen we beneden kwamen was op links alleen verboden terrein voor onbevoegden dus toch maar rechts gegaan en bleek dat toen pas de twee keer links inging. 😉 Paspoortcontrole verliep ook soepel en voor we het wisten waren we al aan de andere kant. Toen richting de gate gelopen, we moesten naar gate D43, leek eerst nog een behoorlijk stuk lopen maar toen bleek het een zijtak te zijn en die zijtak begon bij 41, scheelde een behoorlijk stuk lopen dus. We waren mooi op tijd bij de gate, we waren er rond 10:15. Het boarden begon rond 11:20. Dus we hadden nog even de tijd om naar het toilet te gaan, wat drinken te halen, water flesjes te vullen en alvast aan de entertainment opties die we gedownload hadden op de tablets te starten.

De tijd vloog voorbij en toen begon het boarden al, we konden als laatste het vliegtuig in, we zaten ook bijna achterin het vliegtuig op rij 49 en 50, twee bij twee dus dat was wel fijn, geen vreemden naast ons de komende 10 uur. We gingen rond 12:30 opstijgen, en het was het perfecte moment om weg te gaan want het was behoorlijk gaan regenen ondertussen, op naar de zon! De vlucht zelf was lang aan de ene kant maar ging ook wel weer snel aan de andere kant. Het vervelende is dat je op een gegeven moment gewoon niet meer weet hoe je moet zitten. Het eten was oké, ik ben nooit zo’n fan van het vliegtuig eten dus het meeste is niet aan mij besteed maar de rest heeft daar wat minder problemen mee. Toen we net een uurtje in de lucht waren begonnen ze met de eerste maaltijd service, dit was de warme maaltijd. Keuzes waren Basil chicken of tortellini. De keuze was Basil chicken geworden en je kreeg er een salade van feta en kikkerwten bij. Zoals ik al zei, het meeste is niet aan mij besteed. Wat wel aan mij besteed was, was het bakje met vanille ijs. Gelukkig hadden we ook zelf nog broodjes mee dus die heb ik opgegeten. Later kwamen ze langs met drinken en een stroopwafel, en een uur voor het landen brachten ze nog een warm broodje met kip en mozzarella langs (zoals ik al zei het meeste is dus niet aan mij besteed) en daarbij nog een chocolade mousse, deze was dan wel weer erg lekker. Mooie foto’s kunnen maken in de lucht, de wolken lijken soms net een sneeuwoppervlak. Toen we bijna in Orlando waren begon de zon ook behoorlijk te schijnen, lekker fel aan je ogen na bijna 10 uur in de lucht.

Om 17:20 lokale tijd kwamen we aan op Orlando International AirPort en konden we richting de douane gaan. De rij viel hier opzich best mee. We moesten even wachten en toen we aan de beurt waren kwamen we eens niet bij een norse Amerikaan maar deze maakte gewoon een praatje en stelde zo wat vragen. We hoefden deze keer geen vingerafdrukken achter te laten en konden zo doorgaan naar de baggage claim. We stonden er nog maar net en we zagen onze eerste koffer al aankomen. De volgende twee volgende binnen een paar minuten. Tot nu toe verliep dit allemaal vloeiend. Op naar de huurauto, we zijn al twee keer eerder op dit vliegveld geweest en dus herken je al wat dingen. Om bij de huurauto’s te komen moet je een monorail nemen naar het andere gebouw van het vliegveld. Eenmaal bij de balies van de huurauto’s aangekomen zijn mijn ouders in de rij gaan staan, dit duurde nog wel even. Toen ze vooraan in de rij stonden kwam er een medewerker die zei de eerstvolgende mag mij volgen, en nam ze mee naar een self incheck achtig iets, al met al duurde dit veel langer dan wanneer ze gewoon in de rij waren blijven staan. Uiteindelijk was het dan toch gelukt en konden we richting de parkeergarage lopen om de auto uit te zoeken. Hier staan altijd grote rijen met auto’s per categorie waar je dan uit kunt kiezen. We meldden ons bij de medewerkers en hij bracht ons naar de rij met auto’s waar wij uit konden kiezen. Althans dat dachten we, toen we eentje gekozen hadden zat hij op slot en is mijn vader teruggelopen om de sleutel te halen. Maar toen werd hij doorverwezen naar een andere rij, en die stonden wel los. Dus een andere gekozen en onze koffers er ingezet. Inmiddels was het 19:00 geweest en het was nog een uurtje rijden naar het huis volgens de navigatie. Onderweg was het behoorlijk druk dus uiteindelijk hebben we er nog een half uur langer over gedaan. Rond 20:30 kwamen we aan bij het huis, hebben we de koffers naar binnen gebracht en een rondje door het huis gedaan. Toen was het eerst tijd om naar de supermarkt te gaan om nog wat te kopen voor het ontbijt morgen en nog wat lekkers voor nu. Rond 22:00 ging toch bij ons allemaal het licht een beetje uit en zijn we richting bed gegaan.

Hieronder wat foto’s van de auto en het huis (gemaakt op zaterdagochtend)