Dag 7 & 8 / 10-11 november (reisdag)

En toen was de dag dat we terug vliegen alweer aangebroken. De vakantie is echt voorbij gevlogen. We begonnen vandaag met ontbijten. Daarna was het tijd om de koffers in te pakken. Altijd weer spannend of het allemaal past en niet te zwaar is, kopen toch altijd weer meer dan gedacht haha. Maar gelukkig zaten we onder gewicht met alle koffers. Nu we dit weten is het natuurlijk geoorloofd om nog wat laatste dingen te kopen. Dus we zijn richting de winkels gegaan, we wilden nog even langs de Dollar Tree, Bath and Body Works, Ross dress for less en de Dicks. Marcel heeft nog wat gekocht bij de Dicks en ondertussen zijn mijn moeder en ik bij de Bath and Body Works geweest. Nog wat laatste dingetjes gekocht. Bij de Ross hebben we nog een paar Wet Brush borstels gekocht, die zijn hier een heel stuk goedkoper dan in Nederland. En toen nog naar de Dollar Tree, hier hebben we nog wat lekkers gekocht en nog een voorraadje van de ranja sticks om mee naar huis te nemen. Ook nog wat medicijnen meegenomen dus we hebben weer een mooi voorraadje thuis.

Weer terug bij het huis zijn we nog even ons eigen ding gaan doen en toen was het tijd om te gaan lunchen, we hebben al het laatste eten opgemaakt. Daarna heb ik nog even bij het zwembad in de zon een boek gelezen om zo nog wat laatste zonnestralen te pakken en wat kleur op te doen.

Rond een uur of half drie zijn we vertrokken vanaf huis richting het vliegveld. Eerst natuurlijk tijd om nog wat te eten en dit hebben we gedaan bij Longhorn Steakhouse. In het vliegtuig is het eten vaak niet fantastisch dus beter om goed te eten van tevoren. Marcel had de spareribs, mijn ouders hadden beide de chicken strips en ik had een steak. Smaakte weer erg goed. En zoals gewoonlijk waren de porties weer groot genoeg!

Toen was het tijd om onderweg naar het vliegveld te gaan. Eerst de huurauto weer inleveren, dit gaat altijd heel vlot. Koffers uit de auto en doorlopen naar de incheckbalie. We konden op zo’n automaat inchecken en instapkaarten en de labels voor de koffers konden uitprinten. Toen moesten we in de rij gaan staan om de koffers ook af te leveren, dit duurde wel even. Toen was het tijd om naar security te gaan, dit gaat er altijd anders aan toe dan in Nederland. Hier hebben we dan ook wel een poosje moeten wachten. Gelukkig hebben wij altijd voldoende tijd ingecalculeerd en was het geen probleem. Hier moet je altijd je schoenen uittrekken en alles uit de handbagage qua vloeistoffen en elektronica halen. Alle handbagage kwam gelukkig zonder problemen door de scanner. Na de security moesten we weer met de monorail naar de gate, we moesten naar een gate in de 40, dus dachten dat we best ver zouden moeten lopen maar dat viel best mee, bleek een zijtak te zijn van de lange gang, dus we waren er best vlot. Toen hebben we ons nog even omgekleed want de zomerkleding die we nu aan hadden is een beetje te koud voor Nederland en het vliegtuig. Maar de kleding die we nu aantrekken was weer veel te warm om overdag in Orlando nog te dragen. Dus het beste om dan op het vliegveld om te kleden. Eenmaal omgekleed hebben we nog even wat te drinken gekocht om mee te nemen in het vliegtuig en voor we het wisten was het al tijd om te boarden.

We konden vrijwel als laatste boarden dus we zijn nog even blijven zitten. Toen onze boardinggroep werd omgeroepen zijn we ook in de rij gaan staan. We hoefden ons paspoort en instapkaart niet eens te laten zien, je gezicht werd gescand en dat was voldoende. Heel bijzonder. Eenmaal in het vliegtuig hadden we vrijwel dezelfde stoelen als de heenweg, twee bij twee. Marcel en mijn vader zaten naast elkaar en mijn moeder en ik zaten naast elkaar. Eenmaal in de lucht begonnen ze vrij vlot met het uitdelen van avondeten. We hadden natuurlijk nog niet zo lang gegeten dus mijn moeder en ik hoefden geen eten. Toen kregen we twee toetjes per persoon van de stewardess, heel vervelend! Vind ik vaak sowieso toch het lekkerste van de hele maaltijd in het vliegtuig haha. Dus dit was een hele goede deal. 😉 Nu deed de entertainment bij iedereen het wel, dus dat scheelde ook. We hebben ons tijdens de vlucht vermaakt met films kijken, muziek luisteren, lezen en proberen te slapen. Met de nadruk op proberen, lukt vaak toch niet echt. Tegen het einde van de vlucht brachten ze ontbijt rond, dit bestond uit een breakfastsandwich en fruit. Ik heb uiteindelijk alleen het fruit opgegeten want er zat kaas op het broodje. Toen waren we alweer bijna in Amsterdam. We kregen voor de landing nog een chocolaatje van Ghirardelli's. De vlucht zou bijna 9 uur duren maar het ging een stuk vlotter gelukkig. Uiteindelijk hebben we er 7 uur en 45 minuten over gedaan.

Op Schiphol ging het ook allemaal vlot, we waren snel door de paspoortcontrole omdat het van die automatische poortjes zijn en toen konden we richting de bagageband lopen. Hier hebben we wel eventjes moeten wachten maar zowat een van de eerste koffers die op de band kwamen was mijn koffer en de rest volgde vlot daarna. Dit ging dus allemaal vrij voorspoedig. Eenmaal alle koffers verzameld zijn we richting de uitgang gelopen. Marcel en ik hebben nog wat gehaald bij de Albert Heijn en toen zijn we naar de shuttlebus gelopen en de bus terug naar de auto genomen. Gelukkig stond de auto er nog. 😜 Even puzzelen om alle koffers weer in de auto te krijgen en toen was het tijd om weer richting huis te rijden. Eenmaal thuis zijn mijn moeder en ik eerst even een paar uurtjes gaan slapen, want inmiddels waren we een behoorlijke tijd wakker en dat merkten we dan ook. Na een paar uurtjes slaap ging het weer een stuk beter. We hebben de koffers uitgepakt en alles opgeruimd. Vrijwel alle was had mijn moeder in het huis al gedaan dus alleen wat we aanhadden tijdens het reizen was nog vies. Dus alles vanuit de koffer kon gelijk de kast weer in, scheelt weer!

En toen zat de vakantie er al weer op, we hebben weer hartstikke leuke dingen gedaan en zoals altijd erg van genoten! Bedankt voor het meelezen.